اضافه وزن و چربی های دورشکم یکی از بزرگترین معضلاتی هستند که در جامعه بشری امروز دیده میشوند انسان هایی که به این مشکل دچار هستند، غذاهای خوشمزه و فست فودها را مقصر می دانند اما پزشکان تنها اراده انسانی را مقصر این مشکل خواهند دانست.

راهکارهای بسیاری برای از بین بردن این مشکل تا به حال ارائه شده است که هر کدام به ورزش یا کم خوردن ختم می شود اما در کنار ورزش و تحرکات بدنی باید از مواد غذایی درست استفاده کرد. این مواد دقیقا همان چیزهایی هستند که باعث کاهش وزن شده و عمل چربی سوزی را افزایش می دهند.

** ماهی

بار دیگر یک مطلب در مورد خوارکی ها آورده ایم و البته نمی توان نام ماهی را وارد این مقاله نکرد. یکی از بهترین چربی سوزهایی که باید برای سلامت بدن خود از آن استفاده کنید ماهی است.

این خوراکی خوشمزه و پرقوت باعث می شود تا ملاتونین در بدن شما بیشتر ترشح شود. هورمون ملاتونین برای افزایش سوخت و ساز در هنگام خواب ترشح میشود از این رو با خوردن ماهی باید منتظر چربی سوزی آن هم در خواب باشید. در کنار این هورمون امگا۳ نیز وجود دارد که خود یک عامل تنظیم کننده چربی های بدن است.

** آجیل

هرکسی که درمورد آجیل حرف های بدی میزند مطمئنا خواص و فواید آن را درک نکرده است. اگر دوست دارید بدنی سالم و شکمی تخت و ۶ تکه داشته باشید پس سریعا مصرف آجیل را شروع کنید.

البته در مورد مصرف آجیل باید ذکر کنیم که این آجیل نباید شور باشد و زیاده روی در آن نیز اصلا خوب نیست. آجیل می تواند نامنظمی های بدن را از بین برده و اشتها را کاهش می دهد. آجیل ها همچنین باعث افزایش متابولیسم شده و سوخت و ساز بدن را بالا می برد. دلیل اصلی خواص این خوراکی وجود منیزیم فراوان است.

** شیر

شاید هنوز رابطه میان کلسیم و چاقی کمی سنگین باشد اما دانشمندان به نتایجی دست پیدا کرده اند که نشان می دهد شیر می تواند در زیبا کردن اندام تاثیر به سزایی داشته باشد.

در یکی از تحقیقاتی که سال ۲۰۱۰ در دانشگاه آلاباما انجام شد دانشمندان به این نتیجه رسیدند که چربی به طرز چشمگیری در بدن افرادی که روزانه ۱۰۰ میلیگرم کاهش می یابد. این میزان بدین معنی است که شما باید روزانه حداقل یک دوم کاسه ماست مصرف کنید.

همچنین خوردن سه لیوان شیر نیز می تواند این میزان کلسیم را در بدن شما با کمی اختلاف تامین کند. استفاده از کلسیم را فراموش نکنید تا چربی ها دیگر سراغ شما نیایند.

** گیلاس (به هر نوعی)

گیلاس و آلبالو یکی از بزرگترین منابع ملاتونین هستند که در بالا توضیح دادیم وظیفه چربی سوزی در خواب را بر عهده دارد. این میوه خوشمزه را به هر نوعی که مصرف کنید باعث کاهش وزن در خواب خواهد شد اما بهتر است در فصل درست از انواع تازه آن استفاده کنید. گیلاس ها می توانند به صورت لواشک، آلبالو خشکه یا … در بازار وجود داشته باشند اگر از سلامت این محصولات اطمینان دارید حتما تهیه و مصرف کنید. اگر گیلاس را دوست ندارید می توانید از آب میوه آن استفاده کنید.